ONKO
PIENYRITTÄJÄLLÄ VARAA JÄÄDÄ SIVUUN?
Tarkistan
vielä kerran yöllä naputtelemani tekstin, muokkaan hieman ja lähetän sen
asiakkaalle lopullista tarkistusta varten. Sinne meni. Huomisen olen säästänyt
mahdollisille korjauksille ja tekstimuutoksille, jos asiakas niin haluaa. Sen
jälkeen hänellä on yrityksen kotisivujen teksti julkaisuvalmiina ja minulla
alkaa vihdoin lyhyt kesäloma.
Rutistan
tyhjän käärepaperin palloksi ja annan viimeisen palan Fazerin sinistä sulaa
suussani. Omnom. Olen niin ansainnut tämän.
Olen onnekas, kun sain haamukirjoittajan töitä ennen kuin olen avannut edes kotisivuni. Toisaalta se ei ole ihme, sillä tarve on suuri ja kilpailu kovaa. Yritykset haluavat erottua toisistaan eikä jäädä kilpailijoiden jalkoihin. Kaupankäynti
siirtyy yhä enenevässä määrin verkkoon ja ostajia on tavalla tai toisella houkuteltava
verkkosivuille – parhaiten se onnistuu tietysti kiinnostavan sisällön
avulla.
Onko
pienyrittäjällä varaa jäädä sivuun? Eturivissä kulkijoilla on jo kotisivut,
yritysblogi tai ainakin FB-sivut. He julkaisevat ostajille oppaita ja uutiskirjeitä hyvän palvelun nimissä ja pitääkseen yhteyttä asiakkaisiinsa.
Hinta yksin ei enää riitä kaupankäynnin perustaksi – palvelu on se, millä myydään hankalinakin aikoina ja pidetään asiakas lojaalina.
Mistä
kiireinen yrittäjä sitten pusertaa ajan kaikkiin kirjallisiin hengentuotoksiin, joilla buustata myyntiä?
Yritysblogi esimerkiksi on tehokas markkinointiväline, mutta taipuuko yrittäjä siihen? Ja tarvitseeko hänen edes?
Kaikki eivät kirjoita itse omaa blogiaan tai ylläpidä kotisivujaan. Ulkoistaminen on tuonut avun monelle kiireiselle yrittäjälle - haamukirjoittajien käyttö yleistyy kaiken aikaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti